Hoe connecteer ik mijn Volkswagen?

Aanmaken van een account:

 

Dit gaat het makkelijkste via de WeConnect App.(Apple, Andriod) Hiervoor kan u best een E-mailadres gebruiken dat aan een persoon gekoppeld is. Bij voorkeur geen Hotmail of Gmail. Mocht u hier niet over beschikken is dit uiteraard geen ramp. 

Allereerst zal u moeten registreren. Dit doet u door uw persoonlijke gegevens in te vullen in het registratiescherm dat u kan vinden als u op login duwt. Vervolgens zal u een bevestigingsmail krijgen. Hier kan u uw registratie bevestigen. Deze link is 7 dagen geldig.

 

Registreren van uw voertuig in de app:

 

Dit kan pas gedaan worden van zodra de chassisnummer van uw wagen aangemaakt is. Hiervoor zal uw wagen geproduceerd moeten zijn. U kan uw wagen gaan koppelen na dat u ingelogd bent in de WeConnect app. Van zodra u uw chassisnummer ingeeft zal er een pop-up opkomen om alle beschikbare diensten te activeren. Vervolgens zal er een unieke code tevoorschijn komen. Deze moet u vervolgens in uw wagen ingeven om de registratie te beëindigen.

Unieke Code

Levering van uw wagen:

 

Al wat u nu gedaan heeft zal er voor zorgen dat het inloggen in uw wagen bij levering enorm eenvoudig zal worden. Het echte koppelen zal uiteraard pas mogelijk zijn vanaf dat u fysiek in de wagen zit.

 

Internet verbinding in uw voertuig:

 

In uw Volkswagen zijn er enkele manieren om een internetverbinding te voorzien. 

  • Via een mobiele hotspot van uw smartphone

  • Via uw data simkaart die u kan voorzien in het handschoenenkastje (Enkel bij de Discover Pro Navi)

  • Via een Carstick die u uitrust met uw data simkaart

De instelling van uw netwerk kan u bij de algemene instelling van uw wagen vinden. 

De onderstaande methode is via de mobiele hotspot van uw smartphone. Dit is de meest gebruikte manier omdat hier geen extra simkaart voor nodig is.

Koppeling van uw wagen met uw account:

 

Van zodra dat uw wagen voorzien is van internet kan u uw unieke code gaan ingeven om de registratie van uw voertuig af te ronden. Hierdoor zal er een koppeling zijn tussen uw WeConnect account en uw wagen.

 

Service partner selectie:

 

Om alle functies vrij te schakelen moet u uw service partner opgeven in de app. 

 

WeConnect:

 

Na de registratie en selectie van uw service partner zal WeConnect volledig klaar zijn voor gebruik!

Problemen met WeConnect:

 

Mocht u hinder ondervinden met een van deze stappen is het best om contact op te nemen met uw dealer.

Contact

©2019 De Mobiliteitsmakelaar

Webmaster Ben Verlooy: 014 56 37 66